Kortizonlu ilaçlar katarakt nedeni « GEBZE OKUYOR

27 Temmuz 2021 - 02:29

Kortizonlu ilaçlar katarakt nedeni

Gözün içindeki doğal merceğin saydamlığını yitirip, bulanıklaşmasıyla kataraktın oluştuğunu söyleyen Göz Hastalıkları Uzmanı Sevgi Abadan Özpolat …

Kortizonlu ilaçlar katarakt nedeni
Son Güncelleme :

09 Mayıs 2021 - 0:36

86 görüntülenme

Gözün içindeki doğal merceğin saydamlığını yitirip, bulanıklaşmasıyla kataraktın oluştuğunu söyleyen Göz Hastalıkları Uzmanı Sevgi Abadan Özpolat, erken teşhisin tedaviyi kolaylaştırdığına dikkat çekti. İnsanların bilinçsiz, sistemsiz ve hekim tavsiyesi olmadan ilaç kullanmasının yanlış olduğunu vurgulayan Dr. Özpolat, “Uzun periyodik kullanılan kortizon ilaçları katarakta neden olabiliyor” dedi.

Göz Vakfı Bayrampaşa Göz Hastanesi uzmanlarından Op. Dr. Sevgi Abadan Özpolat, bilhassa yaşın ilerlemesiyle ortaya çıkan kataraktın oluşumuna taban hazırlayan nedenleri sıralayarak, tedavi prosedürlerine ait bilgi verdi. Dr. Özpolat, “Gözün içindeki doğal merceğin saydamlığını yitirip, bulanıklaşmasıyla katarakt meydana geliyor. Örneğin, camken bir anda buzlu cam üzere oluyor. Derin kataraktlarda ışığı bile güç gören hastalarımız oldu” diye konuştu.

ERKEN TEŞHİS TEDAVİYİ KOLAYLAŞTIRIYOR

Herkes katarakt ameliyatı olabileceğini belirten Dr. Özpolat, “Kataraktın dermanı ameliyat, erken teşhisle oluşması engellenemez. Lakin tedaviye geç kalındığı vakitte ameliyat sırasında sorunlar olabiliyor. O nedenle uygun vakitte müdahale edilmesi, ameliyatın meselesiz geçmesini sağlıyor. Katarak göz merceğinin yaşlanmasıyla ortaya çıkar. Şayet gözünüz bulanık görmeye başladıysa hiç beklemeden hekim gidin. Ne olduğuna dair teşhisi hekim koysun. Şayet şahısta katarakt varsa tedavi prosedürünü ve ne yapması gerektiğini anlatıyoruz” sözlerini kullandı.

DOĞUŞTAN OLAN KATARKTA ÇABUCAK AMELİYAT KAİDE

Kimi bebeklerin kataraktlı doğabildiğini hatırlatan Dr. Özpolat, “Böyle durumda çabucak ameliyat etmek gerekir. Şayet vaktinde müdahale edilmezse çocuğun görme gelişimi eksik kalır. Göz daima tembel olur, tam görmez. Gençlerde ise rastgele bir kaza sonrası oluşabiliyor. Zira katarakt olan mercek çok nazik bir organdır” dedi.

UZUN MÜDDETLİ İLAÇ KULLANIMINA DİKKAT

Kortizonlu ilaçların katarakt yapabildiğine dikkat çeken Dr. Özpolat, “Tabi çabucak birinci kullanımda değil, uzun vadeli kullanan, kortizona hassas bireylerde katarakt olabiliyor. Antibiyotikler katarakt yapmaz fakat ilaçların özelliklerini görmek lazım.  Doktor denetimi olmadan, sistemsiz ve yanlış kullanılan ilaçlar katarakta neden olur. Halkın şuurlu olması, doktora sormadan ilaç kullanmaması gerekiyor. Birtakım romatizmal ve metabolik hastalıklar da katarakt yapabiliyor. Onun dışında uzun yaşarsak, erken ölmezsek hepimiz katarakt olacağız” diye konuştu.

TEDAVİ YOLLARI

Teknolojinin gelişmesiyle tedavi formüllerinin değiştiğini söyleyen Dr. Sevgi Abadan Özpolat, “Eskiden hastalar katarakt ameliyatı olmak için 10-15 gününü hastanede yatarak geçiriyordu. Ameliyattan sonra da kalın, şişe tabanı üzere gözlükler takarlardı. Gözlük olmadan da görmek zordu. Artık katarakt ameliyatları 5-10 dakika sürüyor. Teknoloji ilerledi, iğne bile yapmıyoruz, yalnızca damla damlatıyoruz. Hiç can acıması yok, sırf dokunduğumuzu hissediyor” sözlerini kullandı.

AKILLI MERCEK TEKNOLOJİSİ

Eskisi üzere kalın gözlüklerin kullanılmadığını belirten Dr. Özpolat, “Akıllı mercekler çıktı, bu mercekler gözdeki her türlü kusuru kapatıyor. Ameliyatla, gözün bozulan merceğini alıyoruz, yerine akıllı merceği takıyoruz. Kişi gözlük takmadan her şeyi net görüyor. Katarakt ameliyattan sonra tekrarlamaz” dedi.

Dr. Özpolat, “Tedavide artık lazer yollarını de kullanıyoruz, yeni bir teknoloji. Evvelden ameliyatlarda özel katarakt bıçakları kullanırdık. Lazerle, bıçak kullanmadan tıpkı kısma sürecini yapıyoruz. Çok daha inançlı, merkezi ve istenilen boyutlarda kesikler elde ediyoruz. Akıllı mercekler ve lazer sistemleri işimizi çok kolaylaştırdı, konforu da çok artırıyor” diye konuştu.

Kaynak: Demirören Haber Ajansı

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.